Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Andrius Laucius (kairėje) ir Mindaugas Pukys prie du Dakaro ralius atlaikiusio jų automobilio Kretingoje.

Praėjusį penktadienio vakarą Antano Litvino įmonės parduotuvėje Žemaitės al. Kretingoje automobilių, motociklų sportui neabejingi kretingiškiai klausėsi įspūdžių, žiūrėjo filmuotus siužetus ir fotoparodą iš sunkiausiomis planetos lenktynėmis tituluojamo Dakaro ralio, šiemet vykusio Pietų Amerikos Peru valstybėje.

Idėja stebėti ir fiksuoti Dakaro užkulisius šovė Andriui Lauciui – jis buvo lenktynininko iš Lietuvos Vaidoto Žalos fotografas Dakaro ralyje 2017-aisiais. Grįžęs iš šio ralio pasikvietė bičiulį Mindaugą Pukį, vienos įmonės komunikacijos vadovą Baltijos šalims, paprašė, kad V. Žala suskaičiuotų, kiek minimaliai kainuotų tokia jųjų išvyka. Kai paaiškėjo, kad reikia mažiausiai 18 tūkst. eurų, iki ralio buvo likę vos du mėnesiai. Tuos 18 tūkst. eurų vyrai surinko per mėnesį, nors prieš tai netikėjo, kad pavyks. Projektas buvo sėkmingas ir į 2019-ųjų Dakarą jau išvyko trise – prie jųdviejų prisijungė videooperatorius Mantas Vilimas. „Šiandieną jau gyvename nuo vieno Dakaro iki kito“, – apie tęstiniu tapusį projektą sakė M. Pukys. Komanda su savo automobiliu 2018 metais nuvažiavo apie 8 tūkst. km per Peru, Boliviją ir Argentiną, nuo Limos iki Buenos Aires.

Leidimus viešinti Dakaro ralį suteikia Tarptautinė automobilių sporto federacija. Važiuoti lenktynių trasomis stebėtojams draudžiama, tam yra skirtos vietos šalia trasų. „Sraigtasparniais skraido išrinktieji, ten jau penkių nulių zona“, – sakė M. Pukys apie tai, kad žiniasklaida pozicijas ralyje perka, o geriausios kainuoja brangiai. Išpirktą vietą žymi ir dėvimos skirtingų spalvų liemenės, todėl nepateksi ten, kur tau nepriklauso. Įspūdžiais Kretingoje dalijęsi Mindaugas ir Andrius patikino, kad daug puikių ralio foto, videokadrų jiems pagauti pavyko ir be sraigtasparnio, įsitaisius ant aukštesnių Peru kopų. Komandos iš Dakaro surinktos istorijos, padarytos nuotraukos pateko ir į knygą „Dakaro kariai“.

M. Pukio teigimu, Dakaro ralio užkulisiai yra ne mažiau įdomūs už įvykius lenktynių trasose. Per šių metų ralį 334 lenktynininkų komandas aptarnavo 1,5 tūkst. žmonių, kaip antai mechanikų ir kt. Įdomu buvo išgirsti, kad tarp tikrųjų lenktynininkų yra dalyviai, kurie nesiekia rezultato, bet važiuoja tam, kad teiktų techninę pagalbą tikriesiems dalyviams, nes tai nedraudžiama. Tačiau už tokią tariamo dalyvio pagalbą taip pat reikia mokėti. „Sumokėjai 5 tūkst. eurų, jie atvyko, nustatė gedimą, ištraukė reikiamas detales ir čia pat, gavę prašymą pagalbai už 10 tūkst. eurų, išvyko. Remontuokis pats“, – pasakojo M. Pukys, tarstelėjęs, kad panašiai nutiko ir šiemet bėdon patekusiam Lietuvos lenktynininkui Benediktui Vanagui. Nors pinigai Dakaro ralyje yra svarbūs, bet ten netrūksta ir nesavanaudiško draugiškumo, kai vieni kitiems padeda be atlygio. Štai jų trijulės ekipažas atliko net 7-ias tokios pagalbos misijas.

Stebėti Dakaro ralio užkulisius taip pat nėra paprasta. Štai didžiausią – 150 – žmonių turinti „KAMAZ“ komanda iš Rusijos savo stovyklą, dalyvių vadinamą „vivaką“, kaskart aklinai apsitveria sunkvežimiais, kad apsaugotų savuosius lenktynių sunkvežimius nuo smalsių pašaliečių akių. „Kamaz“-o sunkvežimio yra tik kabina ir lempos jų gamykloje pagaminta, variklis – amerikiečių ir t. t.“, – sakė M. Pukys. Visi Dakaro ralio trasą įveikę lenktynininkai gauna Dakaro medalius, kai kurių netgi tikslas būna šis medalis. Dalyvavę Dakaro ralyje šį įvykį dažnai įsiamžina Dakarą žyminčio beduino ženklo tatuiruote ant savo kūno. „Kai atostogaujant kažkuriam pasaulio krašte susitinka tokie du „beduinai“, neišsiskiria iki atostogų pabaigos“, – juokavo M. Pukys.

Penktadienio vakaro susitikimo dalyviai turėjo progą savo rankose palaikyti Dakaro 2018 medalį, lenktynininkų kelio knygą, turinčią 250 simbolių, kuriuos lenktynininkų komandų šturmanai moka mintinai. Buvo įdomu, kad kelio knygos rašomos tik prancūzų kalba.

2020-ųjų Dakaro ralis vyks Saudo Arabijoje, ši šalis teisę rengti Dakaro ralį nusipirko 5 metams. Lietuvos sportininkams tai bus palanki laiko zona. M. Pukys, A. Laucius ir M. Vilimas jau ruošiasi išvykai į Saudo Arabiją, į Dakaro 2020 ralį, kuris vyks ateinantį sausį. Sodo-daržo, statybos, miško ir parkų priežiūros įrankius, techniką, kuriais Kretingoje prekiauja A. Litvino įmonė, gaminanti „STIHL“ kompanija yra viena šios trijulės Dakaro ralio projekto rėmėjų.

M. Pukys džiaugėsi, kad susidomėjimas jų vykdomu projektu auga.

„P. n.“ informacija


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas