Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Apie bėgimą, kelio ženklus ir vaikų saugumą

  • Audronė GRIEŽIENĖ
  • Aktualijos
  • 2019-09-17

Kretingos rajono visuomeninė labdaros organizacija „Rūpestėliai“, Viešpaties Apreiškimo vienuolynas, Savivaldybė, Pranciškonų gimnazija ir Klaipėdos valstybinė kolegija Kretingoje rugsėjo 29 d. organizuos tradicinį „Šv. Pranciškaus taurės“ bėgimą, kuris 12 val. prasidės ir 14 val. baigsis Rotušės aikštėje.

Kitąmet bėgikams siūlys kitas trasas

Trasą sudarys 4 skirtingi nuotoliai: 400 m bėgimas aplink Rotušės a.; 3 km – nuo Rotušės a., Mėguvos g., P. Paulaičio g., Laisvės g., kertant Kęstučio g. sankryžą, J. K. Chodkevičiaus g., Vytauto g., Klevų g., J. Pabrėžos g., Vilniaus g., Rotušės a.; 5 km – nuo Rotušės a., Mėguvos g., P. Paulaičio g., Laisvės g., įbėgant į Kęstučio g., pasukant į J. Jablonskio g., į dešinę, pasukant į Dupulčių skg., iškart sukant į Minijos g., pasukant į Kartenos g., įbėgant į Aušros g., pasukant į Vairuotojų g., pasukant į Vytauto g., pasukant į bevardę g., J. Pabrėžos g., į dešinę, Vilniaus g., pabaiga Rotušės a.

Organizatoriai Saugaus eismo komisijos prašė leidimo trasoje nurodytose gatvėse renginio metu dalinai apriboti eismą. Šį prašymą komisija patenkino, tačiau kitais metais rekomenduos bėgimą organizuoti pasirenkant kitus maršrutus. Pasak rajono tarybos nario Konstantino Skieraus, šiemet bėgimas beveik sutampa su rajono Rudens derliaus ir Moliūgo švente – vienas renginys vyks šeštadienį, o kitas – sekmadienį. Todėl su savo šeimomis savaitgalį taip pat norintiems praleisti policijos pareigūnams abi dienas budėti – per daug. Tarybos nario nuomone, nebūtinai bėgikams bėgti centrinėmis miesto gatvėmis, puikiausios trasos būtų, pavyzdžiui, Mėguvos gatve, Jauryklos parko takais, P. Vileišio gatve, grįžti į Mėguvos gatvę ir pasiekti Rotušės aikštę. Kita trasa galėtų būti iš Rotušės aikštės J. Pabrėžos, Telšių gatvėmis, nusileidžiant iki Jurgio Pabrėžos universitetinės gimnazijos, pakylant į kalną prie jos, per Pastauninko parką. „Turim labai gerą geografinę padėti, tik naudokimės tuo, ir nereikės uždaryti eismo miesto centre“, – sakė K. Skierus. Jam pritarė komisijos narys Antanas Puodys. „Šiemet palikime, kaip yra, bet kitais metais bėgimo organizatoriai tegul išsimatuoja atstumus ir pasirengia kitus maršrutus“, – sakė jis. Tokiam sprendimui buvo pritarta vieningai.

Neiškrapšto svetimų mašinų

Nors pagal panaudos sutartį naudojama automobilių stovėjimo aikštelė prie Valstybinių miškų urėdijos Kretingos regioninio padalinio administracinio padalinio Savanorių g. 27 skirta įmonės darbuotojams bei klientams, nuosavas mašinas čia visą parą ir ištisomis savaitėmis laiko aplinkinių daugiabučių gyventojai.

„Kasdien stovi po 5–6 svetimas mašinas. Ne kartą bandėme kalbėti, už valytuvų kišome lapelius su prašymais automobilių nelaikyti darbo valandomis, tačiau gyventojai nereaguoja. Nieko nesakytume, jei, trūkstant parkavimo vietų, savo automobilius jie čia laikytų šeštadieniais ir sekmadieniais, o ir kitomis dienomis nuo 18 valandos iki 7-os ryto, bet susitarti niekaip nepavyksta“, – problemą Saugaus eismo komisijai išdėstė įmonės atstovas Sigitas Kupšys. Jis prašė apsvarstyti galimybę prie įvažiavimo pastatyti draudžiamąjį kelio ženklą 302.

Tačiau Kretingos policijos komisariato Veiklos skyriaus vadovas Ričardas Kačinas tokį variantą sukritikavo – esą, pastačius ženklą 302, transporto priemonių eismas, išskyrus maršrutinį transportą ir skiriamuoju ženklu „Neįgalusis" pažymėtas transporto priemones, būtų uždraustas, vadinasi, į aikštelę nebegalėtų įvažiuoti ir patys urėdijos darbuotojai.

S. Kupšys klausė apie kitas galimybes. Kai kurie komisijos nariai svarstė, gal reikėtų įrengti kilnojamąją užtvarą ir padaryti korteles darbuotojams, bet po diskusijų nutarta apsiriboti lentele su informacija, kad čia yra privati teritorija.

„Į savo namų kiemą mašina patenkame tik pravažiavus salelę ir sunkiai apsisukus ribotame plote. Taip sudarome automobilių spūstį, galima ir avarinė situacija, nes, kad pabaigtume manevrą, pirmiau turime pajudėti atbuline eiga“, – Saugaus eismo komisijai problemą išdėstė Sigita ir Robertas Dobrovolskiai. Jie prašė dabartinį kelio Šiauliai–Palanga žymėjimą ties įsukimu į Žemaitės al. 19 papildyti siaura brūkšnine linija, kad būtų galima sukti į kairę. Kretingiškių įsitikinimu, sukant prieš salelę manevras būtų saugesnis negu už salelės. Tačiau, kadangi kelias, apie kurį kalbama, yra magistralinis, komisijos nariai tegalėjo priimti rekomendacinį sprendimą, o galutinį žodį turės tarti Automobilių kelių direkcija, kuriai raštas bus persiųstas.

Skaudalius pažymės, Dupulčių – ne

Skaudalių, Imbarės, Gaivališkės kaimų gyventojai, gyvenantys prie neasfaltuoto valstybinės reikšmės rajoninio kelio, teigė daugelį metų kenčiantys dėl dulkių, kurias sukelia mašinos, iš Imbarės karjero vežančios žvyrą. Sunkiasvorės važiuoja dideliu greičiu, paskui save palikdamos dulkių debesis. Tai ne tik kenkia žmonių sveikatai, bet apriboja ir matomumą, kelia grėsmę eismo saugumui. Žmonių manymu, bent tomis dienomis, kada vežamas žvyras, kelias per kaimus turi būti laistomas.

Saugaus eismo komisijos pirmininkas Povilas Černeckis patikino iš karjero savininkų gavęs informaciją, jog tomis dienomis, kada vežamas žvyras, yra laistoma. „Savininkai mums žadėjo pateikti įrodančius dokumentus“, – sakė P. Černeckis, paraginęs svarstyti antrąją gyventojų kreipimosi į komisiją dalį: Skaudaliuose nėra jokių kaimo ribas žyminčių ženklų, o jų nesant, ties gyvenviete neribojamas greitis, be to, ne vietos gyventojams sudėtinga atrasti šį kaimą. Vienbalsiai buvo nutarta ženklais pažymėti ribas nuo 1-ojo iki 37-ojo namo, tai apims daugiau kaip 3 km ruožą. Pastatyti kelio ženklą „Dupulčiai“ ties įvažiavimu iš magistralinio kelio į Pamiškės g. prašė Kęstutis Butrimas. Jo nuomone, tada būtų aišku, kad naujasis gyvenvietės kvartalas yra Dupulčių k. Žalgirio seniūnijoje. Tačiau, komisijos nuomone, ženklas labiau klaidintų, negu padėtų, mat pats Dupulčių kaimas yra ties kitu keliu.

„Gaila, kad pats Kęstutis Butrimas šiame posėdyje nedalyvauja. Jei jis to ženklo prašo ne dėl informacijos, o dėl greičio ribojimo, prie šio klausimo svarstymo ateityje galėsime grįžti“, – sakė P. Černeckis.

Motorolerių į Jauryklos parką neįsileis

Bendrovės „Arkosta“ direktorius Mindaugas Paulauskas pageidavo, kad Kretingos Jauryklos parke būtų įrengti motorinių priemonių eismą draudžiantys kelio ženklai. Motorinės transporto priemonės, važinėdamos pėstiesiems ir dviratininkams pritaikytais takais, gadina jų dangą, be to, kelia grėsmę pėsčiųjų saugumui. Kretingos miesto seniūnė Gintarė Liobikienė teigė savo akimis įsitikinusi, kad taip ir yra. Tačiau K. Skieraus nuomone, takus dar labiau gadina vadinamieji kalnų dviračiai, kurių padangos su protektoriais. Komisija kol kas nusprendė vieną ženklą, žymintį pėsčiųjų ir dviračių taką, pastatyti prie įvažiavimo iš P. Vileišio g., iš abiejų pusių po ženklą Mėguvos g. ir vieną S. Daukanto g., o paskui žiūrės, ką daryti toliau.

Prašys įrengti perėjimo taką

Saugaus eismo komisija svarstė Kretingos seniūnijos raštą, kuriame buvo prašoma ženklu apriboti greitį regioniniame kelyje Kretinga – Kūlupėnai, ties įvažiavimu į Mokyklos g. ir ties įvažiavimu į Ežero g. Klibių kaime. Taip pat – įrengti pėsčiųjų perėją, nes kelio ruožas yra dauboje, dėl to matomumas blogas. Ypač problema iškilo po to, kai, sugedus mokykliniam autobusiukui, pradinukai, o ir kiti mokiniai negali saugiai nueiti į autobusų stotelę, iš kur į ugdymo įstaigas jie važiuoja maršrutiniu autobusu. Bet įrengti perėją, taip pat ir kryptinį apšvietimą, kas tokiais atvejais reikalaujama, – ne taip paprasta, o ir apskritai perėjos įrengiamos tik gyvenvietėse. Todėl komisijos nariai vieningai nutarė, kad būtina įrengti kryptinį apšvietimą, o Automobilių kelių direkcijos vietoj perėjos prašys paprastos perėjimo vietos, juolab kad kaip tik šiuo metu vyksta kelio asfalto paviršiaus atnaujinimo darbai.

P. Černeckis priminė, kad į Automobilių kelių direkciją komisija jau buvo kreipusis dėl greičio mažinimo, bet atsakymas gautas neigiamas. Dabar kreiptis atsirado naujų motyvų, juolab kad, kaip sakė R. Kačinas, tame kelyje užfiksuotas ir eismo įvykis, apie kurį dokumentus bus galima pateikti. „Kol šie reikalai spręsis, negalim nesirūpinti vaikais, bent jau rytais būtina juos surinkti ir į mokyklas nuvežti mokykliniu autobusiuku. Grįžę Autobusų parko maršrutiniu autobusu, jie išlips dešinėje kelio pusėje, o tada pavojaus saugumui nebus“, – patikino P. Černeckis.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas