Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar praneštumėte apie narkotikų vartojimą anonimiškai tel. 8 700 60777?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Rengiant publikaciją apie pėsčiųjų perėją per geležinkelį Palangos gatvėje („Įstrigo geležinkelio perėjos statyba, „sudegė“ tūkstančiai eurų“, PN Nr. 10 – 2024 02 06), buvo išsiųstas paklausimas dėl situacijos ir bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“. Šią savaitę redakcija sulaukė AB „LTG Infra“ komunikacijos partnerio Domo Jurevičiaus parengto atsakymo.

Rašte teigiama: „Pėsčiųjų perėjos įrengimo Kretingos mieste ties Palangos g. ir geležinkelio susikirtimu klausimas yra aktualus, todėl norime pasidalinti su šiuo projektu susijusia aktualia informacija.   

„LTG Infra“ iš Kretingos savivaldybės techninio projekto sprendinius  paskutinį kartą gavo 2023 m. sausio 4 d. ir tų pačių metų vasario 1 d. pateikė argumentuotus atsakymus dėl projekto metu įgyvendinamų sprendinių parinkimo. Tai yra, kad perėja būtų statoma ne atviro kasimo būdu, padarant iškasą ir nutraukiant traukinių eismą svarbiausio šalies geležinkelių koridoriaus Vilnius–Klaipėda ruože Kužiai–Klaipėda, bet darbai būtų atlikti uždaro kasimo būdu – stumiant gelžbetonines tunelio konstrukcijas po geležinkelio bėgiais. Svarbu pažymėti, kad šios svarbios transporto arterijos eismo sutrikdymas turi milžinišką įtaką visai LTG grupės įmonių veiklai, taip pat AB Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui, AB „ORLEN Lietuva“, keleiviams ir kitiems didiesiems verslo ir socialiniams subjektams. Atsakyme buvo paprašyta pateikti galutiniam suderinimui Techninį projektą, kurio iki šiol nesame gavę.

Aktualu pažymėti, kad „LTG Infra“ siūlomas požeminės perėjos statybos būdas Lietuvoje jau taikomas ne vienerius metus ir turime sėkmingai įgyvendintus bent 2 projektus: ruože Lentvaris–Vievis ties Balceriškėmis vietoje pervažos įrengtas tunelis per dvejus geležinkelio kelius ir ruože Lentvaris–Vievis, Lentvario mieste, įrengtas tunelis per penkerius geležinkelio kelius. Šiuos projektus, tunelio konstrukciją įrengiant prastūmimo būdu po geležinkelio sankasa, įgyvendino lietuviškos kompanijos – UAB „Tilsta“ ir UAB  „YIT Lietuva“.

Projektai įgyvendinti būtent tarptautinio transporto koridoriaus Vilnius–Klaipėda geležinkelio intensyviausiuose ruožuose, kuriuose traukinių eismo nutraukimas vykdant rangos darbų projektus nėra taikomas. Šių projektų rangovai, įvertinę kaštų ir projekto apimčių terminų sąlygas, priėmė iššūkį ir sėkmingai laiku bei su mažiausiomis rizikomis įgyvendino statybos sprendinius. Kitose geležinkelio linijose tunelių statybos būdai vertinami pagal galimas eismo nutraukimo trukmes.

Rekomenduojamas požeminės pėsčiųjų perėjos statybos metodas leidžia atlikti darbus, nestabdant traukinių eismo, nepažeidžiami naujai įrengiamos elektrifikacijos projekto inžineriniai įrenginiai ir statiniai. O, pasirenkant statybos būdą atviro kasimo būdu, pasirinktam rangovui būtų prievolė savo lėšomis įrengti laikiną geležinkelio kelią su visa reikalinga eismui organizuoti įranga.

Kalbant apie LTG požiūrį į pėsčiųjų perėjų įrengimo būtinumą, LTG ypatingai didelį dėmesį skiria saugumui. Dviejų lygių susikirtimų su geležinkeliu infrastruktūra, ar tai būtų tunelis ar viadukas, padidina eismo dalyvių saugumą ir mažina nelaimingų atsitikimų riziką. Dėl to bendrovė visuomet pirmenybę teikia tokioms saugesnėms, dviejų lygių perėjoms. Atsižvelgiant į landšaftą, žemės sklypų priklausomybę, visuomet siūlomas kelio statinys, kuris kelia mažiausiai rūpesčių įgyvendinant projektą, todėl ir Savivaldybė, vertindama šias aplinkybes, priėmė geriausią alternatyvą – statyti požeminę pėsčiųjų perėją.

Naujų pėsčiųjų perėjų ir pervažų, tokių kaip Palangos g., kurios turėtų būtų įrengtos tarptautiniame transporto koridoriuje, o juo važiuojančių traukinių greitis yra ir bus didesnis nei 120 km/h, vadovaujantis Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių reikalavimais, viename lygyje įrengti negalima. Atsižvelgiant į LR Geležinkelio transporto kodekso ir LR SM Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių reikalavimus, naujos pervažos ar pėsčiųjų perėjos įrengiamos iš suinteresuotos šalies lėšų.

„LTG Infra“ niekad neatsisako prisidėti technologinėmis kompetencijomis suinteresuotoms šalims rengiant projektinius sprendinius ir siūlant efektyviausius jų įgyvendinimo būdus. Taip pat turime geras bendradarbiavimo su savivaldybėmis patirtis, kuomet įrengiami transporto statiniai – viadukai, tuneliai, estakados, pralaidos iš savivaldybių biudžetų.“

„P. n.“ informacija


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas