Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar praneštumėte apie narkotikų vartojimą anonimiškai tel. 8 700 60777?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Vakar įvykusiame Kretingos rajono Savivaldybės Eismo saugumo komisijos posėdyje – nauji veidai: vietoj iš Savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas palikusio Povilo Černeckio komisijai pirmininkavo pats meras Antanas Kalnius, o vietoj Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininku tapusio Aurelijaus Jankausko policijai atstovavo šio komisariato Kelių policijos skyriaus vyriausiasis specialistas Kęstutis Virbauskas. Per beveik dvi valandas išnagrinėta 12 klausimų, prie kai kurių buvo grįžta iš naujo.

Konfliktą Ežero gatvėje spręs bendruomenė

Ankstesnės sudėties Eismo saugumo komisija, atsižvelgusi į gautus 20 gyventojų parašų, pernai gruodį buvo leidusi Kretingos seniūnijai Ežero gatvėje Rūdaičiuose pastatyti kelio ženklus 304 – draudžiama važiuoti krovininiais automobiliais, taip pat traktoriais ir savaeigėmis mašinomis, išskyrus aptarnaujantį transportą.

Šiame posėdyje klausimas buvo „prikeltas“ iš naujo, nes surinkti dar daugiau parašų liudija, kad vis dėlto dalis vietos gyventojų pasisako prieš šį drastišką ribojimą. Į komisiją šįkart kreipęsis ūkininkas Stasys Sandaras nusistebėjo, kad situacija nebuvo aptarta kaimo bendruomenėje, o atsižvelgta į neva suinteresuotos moters pageidavimą.

Pasak S. Sandaro, šiuo keliu važiuoja ne jis vienas, bet ir kiti ūkininkai, taip pat įmonių transportas. Ežero gatve atvežamos trąšos, augalų apsaugos priemonės, kalkės, žvyras, metalas, skalda. Iš „Nagarbos“ kooperatyvo, ūkininkų ūkių išvežama daugiau kaip 5 tūkst. tonų grūdų. Konfliktui išspręsti esą pakanka vienos priemonės – ties suinteresuotos moters namu pastatyti ženklą „Stovėti draudžiama“.

S. Sandaras ankstesnį komisijos sprendimą, kad ūkininkai savo laukus ir sandėlius pasieks Nagarbos gatve, pavadino keistu – danga nestabili, ar palijus, ar kai sausa, neįmanoma važiuoti, be to, tenka įveikti 3 km atstumą. Taip netaupomas kuras, o išmetamosiomis dujomis teršiamas oras. Vakar į posėdį atvykusi Ežero g. gyventoja Aušra Margevičienė prieštaravo S. Sandaro siekiui sprendimą palenkti jo norima linkme. „Ežero gatvės kelias – susiaurėjęs, sunku prasilenkti lengvosioms mašinoms, ką jau bekalbėti apie traktorius ir kombainus, nuo kurių net agregatai nenuimami. Avarinės situacijos tapo mūsų kasdienybe, daugelis gatvės gyventojų su jomis susiduriame“, – sakė ji. Moteris teigė nesuprantanti, kodėl buvo renkami parašai iš žmonių, kurie Ežero gatvėje net negyvena, nevažiuoja pro čia, kaip yra iš tikrųjų, nežino.

A. Margevičienė prabilo ir apie tai, kad nuo tvenkinio reikėtų dar ir atitvaro, nes pavasarį vanduo esą priartėja prie pat kelio, yra buvę, kad automobilis įvažiavo į vandenį. „Kai prašysim atitverti, ūkininkas ir vėl bus nepatenkintas“, – neabejojo rūdaitiškė.

Pripažinęs, kad susiklostė konfliktinė situacija, A. Kalnius klausimą prašė atidėti iki kito posėdžio, o per tą laiką Kretingos seniūnę Sigitą Riepšaitę įpareigojo suorganizuoti bendruomenės susirinkimą ir pirmiau išsiaiškinti vietoje. „Abiem pusėms neįtiktume, mums reikia kištis mažiausiai. O ar turi ūkininkas teisę važiuoti? Manau, kad tikrai turi. Bet bus taip, kaip pasakys bendruomenė“, – sakė komisijos pirmininkas. Jo nuomonei posėdyje buvo pritarta vienbalsiai.

Davė, ką galėjo: sumažino greitį

Nagrinėjant Kluonalių kaimo Giminių gatvės nuosavų namų gyventojų klausimą, komisija jį suko ir taip, ir anaip, apsisprendė sunkiai.

„Sumažinkim greitį iki 30 km per valandą, būsim bent tiek žmonėms davę“, – pakomentavo A. Kalnius. Kaip išeitį sumažinti greitį siūlė ir posėdyje dalyvavęs Žalgirio seniūnas Bronius Talmontas. Taip ir buvo padaryta, tiesa, dviem komisijos nariams susilaikius.

O gyventojai prašė šioje gatvėje įrengti kelio ženklus „Gyvenamoji zona“, „Ribota masė 3,5 t“, saugumo saleles ir kitais būdais užtikrinti saugų eismą. Privačių namų rajonas sparčiai plečiasi, toje pat gatvėje įsikūrusios ir dvi transporto įmonės, du automobilių servisai. Įmonių darbuotojai nepaiso prašymo neviršyti saugaus greičio, kelia triukšmą, o sunkiasvorės gadina asfalto dangą. Namų savininkų bendrija dėl problemų ir raštu buvo kreipusis į abi įmones. Nė viena jų Giminių g. neregistruota, todėl, prieš pirkdami nekilnojamąjį turtą, apie tokias dideles įmones, esančias kaimynystėje, žmonės sužinoti negalėjo, nes jų bazė yra uždaroje teritorijoje. Anot bendrijos atstovo, nuo chuliganiško vairavimo neatsilieka ir pavieniai vairuotojai.

„Prašome įvertinti, kad Giminių gatvė – 4,5–5 metrų pločio, nei pėsčiųjų takų, nei kelio apšvietimo nėra, asfalto danga kritinės būklės, įmonių bendras transporto kiekis 77 automobiliai, o darbuotojų – 68. Bendrovė „Kretingos vandenys“ 2023 metų vasarą, įrengdama miesto komunikacijas Giminių gatvėje Kluonaliuose, taip pat neremontuoja po nekokybiško remonto išardytos ir sugadintos kelio dangos, o gyventojai turi savo lėšomis lopyti duobes, kad būtų mažinamas automobilių keliamas garsas“, – dėstė bendrija.

Pagal eismo taisykles didžiausias dabar leidžiamas greitis 50 km/h šioje gatvėje yra gerokai per didelis, turėtu būti sumažintas iki 20 km/h. Giminių gatvė yra apie 1,5 km ilgio, o asfaltuotos dangos yra apie 600 metrų tiesaus ruožo, be jokios saugumo salelės ar greičio mažinimo kalnelio, todėl vairuotojai šioje siauroje gatvėje nesilaiko saugaus greičio, chuliganiškai vairuojantiems tai – lyg lenktynių trasa.

Tačiau komisijos narė Angelė Ubartienė atkreipė dėmesį, kad didžioji dalis sklypų čia yra komercinės paskirties, todėl „uždėti“ tonažą ribojančius ženklus neįmanoma. Nuo greitį slopinančių kalnelių, stabdant sunkiasvores mašinas, kaip sakė K. Virbauskas, triukšmo būtų sukeliama dar daugiau.

„Komercinės paskirties sklypai atsirado pirmiau negu gyventojų. Jeigu tokiu keliu nueisim, kaip jie prašo, tai jokių verslų negalėsim kurti“, – akcentavo komisijos pirmininkas.

Ant šaligatvio važiuoti neleido

Bendrovė „RVP“ prašė leidimo šalia parduotuvės, esančios Rotušės a. 13, įėjimo parkuoti iki 3,5 t transportą, kad galėtų pasikrauti ir išsikrauti prekes. Kitos galimybės įmonei nėra. Bendrovės direktorius prašė raštiško sutikimo prie šios parduotuvės privažiuoti laikinai. Kitos galimybes verslininkas sako neturintis nei iškrauti nei įkrauti klientams.

„O ar šaligatvis pritaikytas transportui? Suprantu, kad parduotuvei būtų patogu, bet...“ – svarstė A. Ubartienė. Jai pritarė K. Virbauskas: Kelių eismo taisyklėms tai prieštarauja, parduotuvės vadovai turi rinktis alternatyvų privažiavimo kelią – galbūt baldus atsivežti mažesniu transportu.

„Man įdomu, kaip apskritai „fūros“ įvažiuoja į miestą, kai yra draudžiama?“ – retoriškai klaus A. Kalnius. Pasak A. Ubartienės, į tai turėtų dėmesį atkreipti policija.

Komisijos nuomonė vieninga: netenkinti bendrovės „RVP“ prašymo.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas