Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar praneštumėte apie narkotikų vartojimą anonimiškai tel. 8 700 60777?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Ratuotų poilsiautojų srautus dar teks kęsti

  • Irena ŠEŠKEVIČIENĖ
  • Pirmas puslapis
  • 2010-07-20
Automobilių spūstys vasaros savaitgaliais – įprastas reiškinys kelyje Šiauliai-Palanga

Karštais savaitgalių vakarais, kai iš Palangos pasipila į Plungę, Telšius, Mažeikus, Šiaulius sugrįžtančių automobilių srautas, prie šviesoforų Kretinga uždūsta: dėl kelio susiaurėjimo ties Akmenos tiltu susidaro pavojingos spūstys. Šį savaitgalį dėl tradicinių 1000 km lenktynių pasiekti Palangą buvo dar sudėtingiau – teko važiuoti aplinkkeliais per Rūdaičius arba Darbėnus.

Kamščiai dėl kelio susiaurėjimo

Per piką iš pajūrio Kretingos link automobiliai jau pajuda kelių kilometrų nutįsusia vora. Visa virtinė sustoja prie Kretingsodžio degalinės ir nervingai lūkuriuoja, kol „pravėžlins“ per Darbėnų – Klaipėdos sankryžą. Pakol kerta antrąją sankryžą ties Marijono Daujoto vidurine mokykla, žalias šviesoforo signalas spėja užsidegti ir užgesti 3-4 kartus.

Šioje, maždaug 1 km kelio atkarpoje, vairuotojai sugaišta 10-15 min.

Kretingos kelių policijos viršininko Algirdo Budgino teigimu, kiekvieno sekmadienio popietę kelių patruliai yra siunčiami į perkrautas sankryžas, kad sureguliuotų automobilių srautus.

„Susidarius kamščiams, nežiūrint veikiančių šviesoforo signalų, patruliai sankryžose reguliuoja eismą, kad automobiliai kuo greičiau pajudėtų. Tokiais atvejais supaprastiname ir reguliuotojo gestus, nes yra tokių vairuotojų, kurie nė nebežino jų reikšmės“, - tikino pareigūnas.

Jo žodžiais, kretingiškiai vairuotojai jau įprato prie karštymečio spūsčių ir piko valandomis stengiasi jų išvengti.

Kamščiai tarp abiejų sankryžų susidaro dėl to, kad, išplatinus kelią Palanga – Šiauliai, ruožas nuo J.Basanavičiaus gatvės iki Kretingos ligoninės liko nerenovuotas. Nuo Palangos pusės keturių eismo juostų kelias staiga susiaurėja iki dviejų, o ties naująja „Maxima“ - vėl išplatėja.

Tiltas nėra avarinis

Prieš atliekant kelio Palanga – Šiauliai renovaciją, specialistai ištyrė eismo srautus. Ten, kur dabar išsišakoja kelias į Darbėnus ir Klaipėdą, buvo sugalvota įrengti žiedinę sankryžą arba viaduką, tačiau dėl lėšų stygiaus šių sumanymų buvo atsisakyta.

A.Budgino teigimu, eismas yra apsunkinamas ir dėl siauro senojo tilto per Akmeną, tačiau juo važiuoti - saugu.

Kretingos kelių tarnybos viršininką pavaduojantis inžinierius Vidas Bartkevičius patikino, jog šiemet nėra numatyta atlikti darbų minimoje kelio atkarpoje. Taigi - neremontuos ir tilto.

„Tilto turėklai – prasti. Nekokybiška ir kelio danga – nelygumai užvažiuojant, išvažinėtos provėžos. Tačiau jo konstrukcijos yra tvirtos. Meistrai kas mėnesį apžiūrį tiltą, o sykį per metus jį patikrina specialistų komisija. Įvertinus būklę, šis tiltas nėra avarinis“, - kalbėjo inžinierius.

Dėl tilto ir nebaigto kelio ruožo remonto į Kelių direkciją kreipėsi ir rajono meras Juozas Mažeika:

„Projektas parengtas, tačiau nėra lėšų pabaigti jį įgyvendinti, mums akcentavo Kelių direkcijos vadovai. Jie sakė, jog renovacijos kretingiškiams dar teks palaukti 2-3 metus“.

Pagal renovacijos programą numatyta sutvirtinti ir praplėsti tiltą bei įrengti 3 kelio juostas.

Kretingiškiams iš lenktynių – šnipštas

Kretingiškiai skaitytojai rajono valdžiai siūlo pasekti klaipėdiečių ir palangiškių pavyzdžiu - šie apmokestino stovėjimo aikšteles, pristatė eismą ribojančių ženklų. „Pravažiuojantys poilsiautojai už naudojimąsi keliu galėtų susimokėti mokestį“, - patarė skaitytojai.

A.Budginas jiems atsako: „Įstatymiškai 18 kelių mūsų šalyje apmokestinti tik tam tikroms transporto priemonėms, tačiau lengviesiems automobiliams keliai – neapmokestinti“.

J.Mažeika jį papildė teigdamas, kad kelias Palanga – Šiauliai yra ne vietinės, o respublikinės reikšmės, todėl juo naudotis gali visos Lietuvos piliečiai. Klaipėdiečiai ir gargždiškiai, anot jo, taip pat jaučią automobilių srautus, nuolat plūstančius autostrada.

Mero žodžiais, Kretingos rajono biudžetas nepasipildė nė iš praėjusį savaitgalį mūsų rajono teritorijoje įvykusių automobilių lenktynių.

„Kelių direkcija motyvuoja tuo, kad šis bendrovės „Omnitel“ organizuojamas renginys yra tarptautinis ir vyksta taip pat tarptautinio kelio Klaipėda – Liepoja atkarpoje. Prieš trejus metus rajonui skyrė lėšų, kad pažvyruotume kelius, o dabar – nieko. Jie teigia, kad lenktynių dienomis Palangą pasiekti galima gerais asfaltuotais aplinkkeliais per Rūdaičius ir Darbėnus“,- kalbėjo J.Mažeika.

Rajono vadovams beliko pasirūpinti, kad praėjusį savaitgalį padažnėjęs eismas aplinkiniais žvyrkeliais į Vydmantus per Kvecius ir „Varos“ įmonę vietiniams žmonėms keltų kuo mažiau nepatogumų - būtų palaistytas.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas